سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

حکمیت در قرارداد مشارکت در ساخت املاک

حکمیت در قرارداد مشارکت در ساخت املاک

حکمیت در قرارداد مشارکت در ساخت املاک ، نقش حکم در مشارکت در ساخت املاک

حکمیت در قرارداد

جهت ثبت عقد قرارداد های نا معین در بیشتر مواقع طرفین قرارداد اقدام به انتخاب حکم می نمایند . حکمیت این گونه قرارداد ها اگر به شخص کار بلد و کارشناس سپرده شود بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در طی زمان قرارداد ایجاد شود را برطرف نماید . ولی در صورتی که حکم انتخاب شده کارشناس ، منصف و خدا شناس نباشد باعث ایجاد مشکلاتی خواهد شد که جبران ناپذیر می باشد.

 

محاسن وجود حکم در قرارداد مشارکت در ساخت املاک

در یک قرارداد نا معین همانند مشارکت در ساخت، به علت وجود مفاد و بندهای قانونی و تفسیر های مختلف نسبت به مفاد قرارداد اینطور به نظر می رسد که نیاز زیادی به یک حکم عادل، کارشناس و کاربلد می باشد که از ابتدای عقد قرارداد در جریان این قرارداد باشد. یکی از مزایای وجود حکم در قرارداد مشارکت در ساخت حل و فصل مشکلات بین طرفین قرارداد می باشد که از شروع یک دعوی حقوقی در دادگاه ها و دادسراها جلوگیری می نماید. وقتی که شما اقامه دعوی در یک پرونده حقوقی می نمایید سالها می بایست با هزینه بالا به دنبال مراحل آن بروید و شاید هم نتیجه مطلوب را نسبت به وقتی که می گذارید نگیرید و در آخر سر پس از مدت ها با ریش سفیدی و گذشتن از هزینه های وکیل و دادرسی با هم سازش نمایید. کاری که در ابتدا به راحتی می توانستید انجام دهید، پس از هزینه های گزاف و طی کردن زمان زیاد دوباره می بایست به سر خانه اول بروید. پس می بایست با تدبیر و تحقیق حکمی با خصوصیات بالا جهت انجام این گونه قراردادها پیدا نمایید.

 

خطرات وجود حکمیت ناآگاهانه در قرارداد مشارکت در ساخت املاک

حکمیت ناآگاهانه و بدون فکر هم باعث خطرات زیاد و مشکلات فراوانی برای طرفین قرارداد می باشد . وقتی شما در قرارداد مشارکت در ساخت حکمی را انتخاب می نمایید در واقع حق حکمیت را از مراجع ذی صلاح سلب کرده اید و باید مطیع حکم ، حکمیت قرارداد خود باشید و اگر این کار به دست عوامل نادان ، ناتوان و غیر متخصص سپرده شود ، خطر جدی شما را تهدید می کند . شما می توانید با تحقیق فردی مناسب و شایسته را جهت حکمیت انتخاب نمایید و در قرارداد هم طوری حکمیت را تعریف کنید که بعدها دچار مشکل نشوید.

جهت مشاوره در مورد مشارکت در ساخت و انتخاب سازنده با ما تماس بگیرید.

جهت معرفی سازنده ، عقد قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۲۱۷۰۸۲۳

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم