سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

ساختمان های که قابلیت مشارکت در ساخت ندارند!

ساختمان های که قابلیت مشارکت در ساخت ندارند!

سوالی که برای مالکین مجتمع های قدیمی ایجاد می شود :

با ساختمان قدیمی که قابلیت مشارکت در ساخت ندارد چه کاری باید کرد؟

در مقاله های گذشته درباره غیر قابل مشارکت بودن برخی از املاک کلنگی که تعداد مالکین زیادی دارند نکاتی ذکر شده بود . حال می خواهیم راه حل این مسئله را بیان نماییم. در بیشتر مشارکت های صورت گرفته طی چند سال اخیر معمولا در صد تقسیم قدر السهم بین سازندگان و مالکین تقریبا بصورت 50% به 50%  ، 60% مالک و 40% سازنده و یا بلعکس بوده . برخی از املاک فرسوده و قدیمی به علت تعداد واحدها و مالکین زیاد قادر به رعایت این موضوع نمی باشند و راه حلی هم بابت نوسازی و استحکام بنای خود پیدا نمی کنند. عدم وجود آسانسور ، پارکینگ ، انباری ، مشاعات استاندارد و امکانات روز ، مالکین این گونه املاک را بسیار آزار داده و نه راه پیش دارند و نه راه پس !

راه حل چیست؟

یکی از راه های اقتصادی و سود آور، سرمایه گذاری خود مالکین نسبت به تخریب و نوسازی ملک کلنگی خود می باشد . بطور مثال شما اگر در یک مجتمع 8 واحدی زندگی می کنید که پس از تخریب و نوسازی 10 واحد آپارتمان نوساز می توان در آن بنا نمود ، و درصد مالکیت آن 6 واحد برای مالکین و 4 واحد برای سازنده از آپارتمان های نوساز می باشد می توانید با توافق سازنده و تمامی مالکین هزینه ساخت نیمی از مجتمع فوق را پرداخت نمایید و در عوض 6 واحد ، 8 واحد نوساز از سازنده تحویل بگیرید. این کار بسیار اقتصادی و با صرفه تر از فروش آپارتمان قدیمی خود و جایگزین کردن آن با آپارتمان نوساز است. شما فرض کنید در یک زمین 300 متری 8 واحد آپارتمان در 4 طبقه 2 واحدی بنا شده است، در صورتی که زمین شما را متری 10 میلیون تومان خریداری نمایند و تمامی مالکین بصورت مساوی از قدرالسهم زمین بهره مند باشند ، به هر مالک نفری 375میلیون تومان خواهد رسید . شما در منطقه ای که ملک کلنگی را متری 10 میلیون تومان بفروشید حدودا آپارتمان نوساز را متری 6میلیون تومان می بایست خریداری نمایید در واقه شما با این مبلغی که از فروش ملک کلنگی خود به دست آوردید می توانید یک آپارتمان نوساز 5/62 متری خریداری نمایید و در صورتی که 100 میلیون تومان هم روی پول خود بگذارید می توانید 79 متری خریداری نمایید. در صورتی که اگر از روش بالا استفاده کنید می توانید یک خانه 90 متری در همان مکان داشته باشید با همان 100 میلیون تومان هزینه! در واقع هر مالک 66 میلیون تومان نسبت به معاوضه ملک سود بیشتری می برد.

در صورت تامین کلیه هزینه ساخت و ساز از طرف مالکین می توانید با یک شرکت معتبر و گرید دار در زمین اجرای ساختمان قرارداد بسته و زمین خود را بدون نیاز به انجام مشارکت در ساخت، ساخته و سود بیشتر بدست آوردید.

در صورتی که تمایل به ساخت ملک خود بدون نیاز به مشارکت در ساخت دارید، با ما تماس بگیرید تا شما را به بهترین شرکت های ساختمانی معرفی نماییم.

تلفن تماس : 09122170823 

جهت معرفی سازنده ، عقد قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با ما تماس بگیرید. 09122170823

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم