سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

نحوه مشارکت در املاکی که واحد تجاری دارند

نحوه مشارکت در املاکی که واحد تجاری دارند

نحوه مشارکت در املاکی که واحد تجاری دارند

کد مطلب : 96011601

تعداد املاک مستعمل و قدیمی که دارای واحد تجاری در مجموعه آن می باشد ، کم نیست . در برخی موارد جهت انجام مشارکت در ساخت در این نوع املاک مشکلات و اختلاف نظر های زیادی به وجود می آید . که در این مطلب به برخی از آنها اشاره می کنیم .

مطالعه نمایید : مبلغ بلاعوض خوب یا بد ؟

 

واحد های مسکونی در این املاک ، طبق عرف منطقه می بایست عمل کنند و تفاوت چندانی با املاک فاقد تجاری ندارند . اما در مورد املاک تجاری چندین راه جهت حل اختلاف وجود دارد که با تعامل مالکین مسکونی و سازنده قابل حل می باشد .

لازم به ذکر است که سازنده در قبال دادن امتیاز در واحد های تجاری حتما می بایست منافعی را در آن مشاهده نماید تا تمایل به مشارکت در ساخت داشته باشد . که این منافع می تواند در حد ساخت یک ملک تجاری دیگر در کنار سایر واحد و یا واحد های تجاری قبلی باشد .

در این املاک نحوه مشارکت در ساخت ، مالکین یا سازنده و یا هر دو آنها می بایست از زمان تخریب تا تحویل واحد تجاری اجاره بهای زمان عدم فعالیت واحد تجاری را پرداخت نمایند ، یا اینکه واحد تجاری مشابه در نزدیکی محل برای کسبه آن فراهم نمایند . در زمانی که واحد تجاری فاقد فعالیت بوده به نظر می رسد انجام این کار نیازی نیست و فقط در مورد واحد یا واحدهای فعال تجاری مناسب است این کار انجام شود . 

مطالعه نمایید : شرایط کلی مشارکت در ساخت

در نظر داشته باشید این شرایط مختص مجتمع های مسکونی که در آن واحد تجاری می باشد شکل می گیرد و املاکی که کابری آنها تجاری و اداری است شرایط متفاوتی دارند . و به غیر از آن ،  این شرایط در صورتی انجام می پذیرد که مالک واحد تجاری از قدرالسهم بنای نوساز منتفع نشده باشد .

در واقع واحد تجاری درآمد روزانه خود را از دست نمی دهد و مزیت آن این است که بنای واحد تجاری نوساز می شود و علاوه بر آن در صورت تامین پارکینگ و انباری برای مجتمع نوساز ، می تواند مساحت واحد تجاری خود را افزایش دهد ، به شرط آنکه هزینه جواز ، خلافی و موارد اداری به غیر از هزینه ساخت را خود مالک ملک تجاری پرداخت نماید. هزینه ساخت اضافه بنای تجاری به عهده سازنده می باشد. 

بازدید نمایید : نمونه کار تکواحدی لاکچری جهت مشارکت

مالکین واحد های تجاری باید در نظر داشته باشند که یکی از عوامل مهم جذب مشتری به روز بودن و زیبا بودن ملک تجاری می باشد .

واحد تجاری از مبلغ قرض الحسنه و بلاعوض که در قرارداد مشارکت در ساخت ذکر شده است نیز ، بر اساس قدر السهم منتفع می شود . در این میان اختلاف نظرهای کوچکی نیز شاید به وجود آید که مالکین با تعامل می توانند این موانع را از پیش رو بردارند.

مزایای نوسازی واحد های تجاری در برخی موارد عبارتند از : اضافه شدن سرویس بهداشتی ، بیشتر شدن ارتفاع ، استفاده از امکانات به روز امثال کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه ای ، امکان اضافه کردن دودکش تا پشت بام جهت مشاغل خاص ، اضافه شدن سیم کشی دوربین مداربسته ، دزدگیر ، شبکه و…. در زیر کار ، اضافه کردن انباری تجاری در صورت امکان و بسیار موارد دیگر که  از مزایای نوسازی ملک تجاری محسوب می شود .

نحوه مشارکت در املاکی که واحد تجاری دارند

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

در صورت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد و یا در قسمت ارتباط با ما پیام بگذارید .

۰۹۱۲۲۱۷۰۸۲۳

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم