سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

واقعیت های ملک قدیمی من

واقعیت های ملک قدیمی

کد مطلب : 94020701

خاطرات تلخ و شیرین ، مستغل بودن ، راحتی خانواده ، انباری بزرگ که هرچه از اول عمر تا به حال داشتیم را در آن انبار کردیم و ۹۹% از آنها هم به درد نمی خورد!و هزاران مزایای دیگر در ملک قدیمی و مستغلاتی ما که به سختی می توان از آنها دل کند.

بعضی مواقع حیاط بزرگ ، حوض وسط آن و میزی که روی آن می نشینیم،چای قند پهلو ، خواندن آواز پرندگان در قفس و بازی کودکان در حیاط ، سرسبزی و طراوت باغچه ، حوض ، فواره و بسیار موارد دیگر که از همه آنها می توان لذت برد .

آیا بهتر است مشارکت کنم؟

اما به یک باره می بینیم دیگر این ستون ها و دیوارها طاقت وزن این خانه را ندارد ، لوازم غیر منقول خانه مستحلک شده ، مصرف آب و برق و گاز بسیار زیاد شده (سیم کشی ، لوله کشی ، موتورخانه ، دودکش ها ، پنجره ها و……) که هر کدام از آنها برای ما خطری محسوب می شود و ما را وادار به فکر کردن در مورد آن می کند.

این واقعیت ایست که ساختار منزل مسکونی ما فرسوده و عمرش بسر آمده و گذشت ایام بعلاوه مصالح به کار رفته دیگر ایمنی ساختمان را تضمین نمی کند.

لوله کشی قدیمی و نشتی های پنهان مثل موریانه بنا را از استحکام لازم بدر آورده و همه چیز بوی کهنگی گرفته که طبعا باعث افسردگی روحی و روانی ساکنین   می شود؛ راستی تا به حال در مورد فرو ریختن چاه در بناهای قدیمی شنیده اید.!

 

اولین راه باز سازی می باشد، که آن هم تاحدی ممکن است . بازسازی املاک قدیمی مثل فردی می ماند که در سن ۷۰ سالگی شروع به عمل های زیبایی نموده تا جوان شود! آیا با عمل زیبایی سن آدمی کم می شود؟

آیا استخوان ها و عضلات به حالت اولیه جوانی بر میگردند؟ خانه قدیمی بازسازی شده شاید ظاهری زیبا  پیدا کند ولی استحکام لازم را ندارد!

پس بعضی مواقع مجبور به تغییر حالت زندگی می شویم و باید قید بعضی از مزایا را بزنیم و آنها را در جایی دیگر جستجو کنیم ، مثل خرید ویلا در اطراف شهر و یا شمال و مناطق دنج کشور که شاید بتواند جای خالی ملک مستغلاتی ما را پر کند.

عمر هر چیزی یک روزی به پایان می رسد و عمر ملک قدیمی ما هم به پایان رسیده و ممکن است پس از آن برای ما خطر آفرین باشد، پس بهتر است تا خاطرات شیرین با تلخی به پایان نرسیده زودتر به فکر خود و خانواده باشیم . شما می توانید مشارکت در ساخت انجام دهید . 

تمامی مطالب نوشته مدیر سایت املاک آی شهر می باشد و کپی برداری نشده.

کپی با ذکر منبع و لینک بلامانع می باشد. در غیر این صورت از لحاظ عرفی و شرعی ایراد دارد.

 

واقعیت های ملک قدیمی

جهت معرفی سازنده ، عقد قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۲۱۷۰۸۲۳

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت مشارکت در ساخت آی شهر : ishahr.co
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم