سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

خطرات مشارکت در ساخت با افراد بی تجربه

خطرات مشارکت با افراد بی تجربه

بهترین راه حل برای جذب مشارکت با مالکین توسط افراد ناشناس و بی تجربه، پرداخت بیش از حد و غیر کارشناسی پول اولیه بلاعوض یا قرض الحسنه است که باعث می شود مالکین چشم خود را در برابر خطرات احتمالی مشارکت در ساخت ببندند و دل به دریا بزنند .

خطرات احتمالی جهت مشارکت در ساخت با افراد ناشناس و بی تجربه :

 خطرات مشارکت

۱- نداشتن پشتوانه مالی قوی جهت به اتمام رساندن پروژه

شما می بایست قبل از انجام مشارکت از لحاظ پشتوانه مالی سازنده خود را محک بزنید و ببینید آیا سازنده مذکور می تواند به راحتی پروژه شما را به اتمام برساند . در صورت نداشتن پشتوانه مالی مناسب سازنده ممکن است بر اثر اتفاقات غیر منتظره مثل : آسیب دیدن کارگران ، گران شدن مصالح ، صدمه به املاک مجاور و…… می تواند ضربه بزرگی به سازنده وارد نماید . در واقع سازنده علاوه بر پیش بینی هزینه های جاری ساختمان اندوخته ای برای این گونه موارد نیز می بایست کنار بگذارد . در صورتی که سازنده پشتوانه قوی جهت انجام کار نداشته باشد ممکن است ساخت ابنیه جدید ماه ها یا سالها به تاخیر افتاده و باعث صدمات جبران ناپذیری گردد.

 خطرات مشارکت

۲- بی تجربه بودن در امر ساخت و ساز

حال اگر فردی پشتوانه مالی مناسبی هم داشته باشد ولی در امر ساخت و ساز تجربه لازم را کسب نکرده باشد به احتمال زیاد ممکن است خسارت زیادی به خود و شرکای خود برساند که نمونه های آن را هر از چندگاهی در تلوزیون و رسانه ها مشاهده می نمایید که بر اثر بی تجربه گی ساختمان های مجاور فرو ریخته و جدا از صدمات مالی ، صدمات جانی هم در بر داشته است . این فقط یک نمونه از مشکلات مشارکت با افراد کم تجربه می باشد . بعضی مواقع شما پروژه های بزرگ خود را می خواهید به کسانی دهید که تا به حال پروژه های بزرگ را اجراء نکرده اند و این هم ممکن است برای شما مشکل ساز شود. دقت کنید که در موقع مشارکت ، پروژه را به سازنده ای بدهید که تا به حال همانند ملک شما را اجرا کرده باشد.

خطرات مشارکت 

۳- فروش ملک شما بدون هماهنگی با شما ( بسیار مهم )

بسیار کم اتفاق افتاده تا چنین مسائلی پیش بیاید ولی ۱درصد هم احتمال بدهیم حاصل یک عمر و زحمت به یک باره از بین می رود . دقت لازم را می بایست داشته باشیم که خدای نکرده ما جزو آن یک درصد نباشیم . راه حل این است که کاملا طرف مقابل خود رابشناسیم و از سوابق قبلی سارنده کاملا با اطلاع باشیم . سازندگانی که وضعیت مالی خوبی دارند و از پروژه های قبلی پیش فروش نکرده باشد، مورد اطمینان تر هستند. معمولا سازندگان بنام بعد از اتمام کار اقدام به فروش ملک خود می نمایند.

 خطرات مشارکت

۴- استفاده نکردن از تمام فضاهای ساختمان جهت افزایش بنای احتمالی در طبقات

یک سازنده خوب قبل از شروع عملیات ساختمانی با یک مهندس معمار و نقشه کش پلان معماری مشورت می کند . قبل از اجرای فنداسیون می بایست یک نقشه معماری حساب شده و طبق اصول معماری تهیه شده باشد تا کمترین فضای پرت را داشته باشد. اصولی که سازندگان تازه کار رعایت نمی کنند و بعد از اجرای فنداسیون و ستون ها تازه شروع به فکر کردن در رابطه با نقشه معماری می کنند ، و این روش غلط است . چون ممکن است با جابه جایی یک ستون به میزان۵۰ سانت نقشه معماری خوب اجرا شود . در صورتی که اگر فنداسیون و ستون ها اجراء شده باشد این کار امکان پذیر نخواهد بود .

۵- رعایت نکردن اصول ساختمان سازی و استفاده از نیروهای کاری بی تجربه در ساختمان

سازندگان تازه کار به جهت اینکه اکیپ خاصی جهت پیمانکاری مراحل مختلف ساخت را ندارند مجبور هستند با پیمانکاران ناشناس قرارداد ببندند و این باعث می شود الی رغم استفاده از متریال مرغوب جهت ساخت و ساز به علت درست اجرا نکردن مراحل مختلف ساخت مشکلات زیادی سر راه قرار گیرد. درست اجرا نکردن مراحل ساخت را با دو روش می توان جبران نمود: ۱- تخریب و نوسازی که معمولا این کار انجام نمی شود و اگر هم انجام شود در مواردی به سازه ساختمان آسیب وارد می کند ۲- پوشاندن عیب ساختمان که بیشتر راه دوم را پی می گیرند . در هر دو مورد نتیجه مطلوبی حاصل نمی شود. پس علاوه بر مصالح خوب در ساخت و ساز نحوه اجرای آن هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

۶- درست اجرا نکردن ساختمان و مشکلات پس از آن

بعد از به پایان رسیدن عملیات ساخت و ساز ، مالکین به خانه نوساز خود بر می گردند . خوب این بسیار خوب است که هیچ مشکلی پیش نیامده و مالک ملک خود را تحویل گرفته ، بعد از مدتی زندگی در آپارتمان متوجه نواقصی خواهید شد که دیگر جبران نمی شود. لغ شدن سنگ یا سرامیک ، نشتی لوله ها ، عایق نبودن دیوارها ، مشکلات فاضلاب ، شیب بندی حمام ، سرویس ، آشپزخانه ، طریقه قرار گرفتن لوازم آشپزخانه و ……. که علت همه آنها بی تجربگی سازنده می باشد و دیگر هیچ کاری از دست شما بر نمی آید. نقشه معماری یک ساختمان باید از استاندارد های تعیین شده در معماری تبعیت کند ، در غیر این صورت جهت استفاده از امکانات آپارتمان با مشکلاتی برخورد خواهیم کرد.

۷- بطول انجامیدن مدت زمان ساخت و مشکلات پس از آن

اگر سازنده کمی از مدت مقرر دیرتر ملک را به شما تحویل دهد ، مشکلات زیادی برای شما ایجاد خواهد شد . به عنوان مثال مدت اجاره شما به پایان رسیده و می بایست تمدید کنید و یا باید جا به جا شوید . بارها دیده شده هنوز ساختمان به اتمام نرسیده مالکین در ساختمان نیمه کاری سکنی گزیدند . به این علت که سازنده به موقع ساختمان را تحویل نداده و مالکین می بایست بدون داشتن امکانات از قبیل آسانسور ، برق ، گاز و….. در ساختمان نیمه کاره زندگی کنند.

با کمی تامل متوجه خواهید شد که می بایست با سازندگانی مشارکت نمایید که نام خوبی از خود به جای گذاشته اند تا کمتر اسیر اینگونه مشکلات شوید.

۸- نداشتن خلاقیت و به روز نبودن مدل ساختمان

بعضی مواقع وارد ساختمانی می شوید و به شما ملک فوق را ۲ ساله یا نوسازمعرفی می کنند. اما وقتی به ظاهر ملک نگاه می کنید می بینید مصالح مصرفی ، نوع نقشه معماری مانند ابنیه های چند ساله می ماند. این نشان دهنده ضعف سازنده می باشد. قبل از انجام کار مشارکت در ساخت نمونه کارهای سازنده را مورد ارزیابی قرار دهید تا خدای ناکرده دچار مشکلات این چنینی نشوید.

جهت معرفی سازنده ، عقد قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۲۱۷۰۸۲۳

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم