سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

مشارکت هایی که آخر خوشی ندارند!

مشارکت هایی که آخر خوشی ندارند!

مشارکت هایی که آخر خوشی ندارند!

 

کد مطلب : 94112801

 

می توان به جرات گفت طمع ، بیشترین ضربه را به مشارکت در ساخت املاک می زند . ممکن است این طمع توسط چندین نفر صورت پذیرد، که دود همه آنها به چشم مالک خواهد رفت . حال به بررسی این مشکل می پردازیم.

طمع مالک یا مالکین

برخی مواقع مالکین به علت نیازهای مالی که دارند و محاسباتی که انجام داده اند ، جهت دریافت مبلغ بلاعوض در مشارکت در ساخت درخواست های مالی غیر معقولی را از سازنده طلب می کنند ، که بیشتر سازندگان صاحب نام و حرفه ای زیر بار این موضوع نخواهند رفت ، و اگر هم بپذیرند مطمئن باشید بنای نوساز با کیفیتی تحویل شما نخواهند داد . و این امر باعث بروز مشکلاتی خواهد شد که گرایبان گیر خود مالک یا مالکین خواهد شد . سازندگان سود مشخصی را جهت ساخت و ساز املاک در نظر می گیرند و اگر خدشه ای به آن بخواهد وارد شود از جای دیگر این ضرر را تامین خواهد کرد .

مطالعه نمایید : محاسبه قدرالسهم در مشارکت

طمع یکی از مالکین ( جایزه بگیرها! )

در مواقعی که مالکین یک مجموعه تصمیم به مشارکت در ساخت می گیرند برخی از افراد به غیر از دریافت حق خود دوست دارند امتیازهایی از سازنده و یا مشاور املاک کارگزار دریافت نمایند و این گونه طرز فکر بسیار خطرناک تر از گزینه بالا می باشد . در برخی موارد دیده شده یکی از مالکین درخواست چندین میلیون اضافه دارند تا رضایت به انجام چنین کار بدهند . این گونه افراد خطر جدی برای مالکین و سازنده به شمار می آیند . این فرد ممکن است در اواسط کار دوباره درخواست جدیدی را بیان نمایند. در این گونه موارد سر انجام خوشی برای این گونه مشارکت در ساخت پیش بینی نمی شود.

طمع سازنده

سازندگان آماتور و کم تجربه بیشتر دچار این اشتباه می شوند . طمع سود بیشتر در امر مشارکت در ساخت که باعث کم فروشی در امر ساخت و ساز می گردد. استفاده از مصالح نا مرغوب و درجه ۲ و ۳ تاثیر زیادی در هزینه ساخت دارد. استفاده از اکیپ های پیمانکاری تازه کار و ارزان قیمت یکی دیگر از مشکلات می باشد . بعضی مواقع دیده شده با اینکه ملک مرغوبیت محلی خوبی دارد ولی از نقشه ، متریال و اجرای خوبی برخوردار نیست و قیمت ملک خیلی پایین تر از املاک مجاور به فروش می رسد.

مطالعه نمایید : با چه کسی مشارکت کنم؟

طمع واسطه ها

برخی واسطه ها جهت دریافت حق العمل بیشتر دست به کارهای خطرناکی می زنند که ممکن است مالکین را با مشکلات بسیاری مواجه کنند! سازندگان تازه کار و بی تجربه به خاطر اینکه نمونه کاری در منطقه ای داشته باشند اقدام به پرداخت حق العمل بسیار زیادی به واسطه ها می نمایند ،  و واسطه ها مسئول انجام این کار می باشند. نشان دادن نمونه کار سازندگان دیگر به نام سازنده تازه کار یکی از اعمالی می باشد که برخی از این افراد انجام می دهند. تعریف بی جهت یا بزرگرنمایی بیش از حد  سازنده به مالکین یکی دیگر از این ترفندها می باشد.

در موارد بالا بیشترین آسیب را مالک یا مالکین می بینند .

در انتخاب خود بیشتر دقت نمایید تا دچار مشکل نشوید و دندان طمع را بکنیم!

مشارکت هایی که آخر خوشی ندارند!

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

نویسند : مدیر سایت آی شهر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم