سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

تقسیم واحدها در مشارکت در ساخت

کد مطلب : 00023001

یکی از چالش های مشارکت در ساخت نحوی تقسیم واحدها ی نوساز بین مالک یا مالکین و سازنده می باشد. در مواردی که تعداد مالکین زیاد است این چالش سخت تر هم می شود. حال باید چاره ای اندیشید که واحد ها به چه صورت تقسیم بندی شود؟

نمونه کار در سعادت آباد 24 متری

1 – تقسیم واحد ها مشارکت در ساخت تک مالک

در مشارکت  در ساخت هایی که ملک مورد مشارکت یک مالک دارد کار آسان است. ابتدا باید دید قرار است ساختمان در چند طبقه بنا شود، عموما ساختمان ها چهار طبقه و پنج طبقه مسکونی بنا می شوند. برخی اوقات هم ساختمان ها بیش از پنج طبقه بنا می شوند، که در این گونه از ساختمان درصد مالکیت از طبقه ششم به بعد تغییر می کند.

نمونه کار تکواحدی

(1-1) تقسیم واحد ها در ساختمان های چهار طبقه

در ساختمان هایی که قرار است چهار طبقه مسکنی در آن بنا شود، بهتر است طبقه چهار و یک را یکطرف بردارد و طبقات  3 و 2 را طرف دیگر، اما توافق می تواند بصورت دیگری باشد. اما به علت مرغوبیت کم طبقه اول و مرغوبیت زیاد طبقه چهارم بهتر است همیشه این دو طبقه کنار هم باشند. در ساختمان های جنوبی به علت اینکه کنسول از طبقه ی اول اجرا نمی شود، اختلاف متراژ پدید می آید که آن اتلاف متراژ را طبق قیمت روز در هنگام اتمام عملیات ساختمان محاسبه می کنند و مبلغ آن بین طرف رد و بدل خواهد شد.

نمونه کار در زمین 560 متری

(1-2) تقسیم واحد ها در ساختمان های پنج طبقه

در ساختمان هایی که پنج طبقه مسکونی در آن احداث خواهد شد، تقسیم واحد ها متفاوت می باشد. معمولا طبقه اول را به مالک می دهند و بین طبقات 2 تا 5 واحدها را بین سازنده و مالک تقسیم می کنند. در ساختمان های جنوبی به علت اینکه کنسول از طبقه ی اول اجرا نمی شود، اختلاف متراژ پدید می آید که آن اتلاف متراژ را طبق قیمت روز در هنگام اتمام عملیات ساختمان محاسبه می کنند و مبلغ آن بین طرف رد و بدل خواهد شد. بهتر است طبقه 2 و 4 برای یک طرف باشد و طبقات 3 و 5 برای طرف دیگر، اما توافق هم می توان کرد که به نحو دیگر تقسیم بندی اجرا شود.

سایت املاک آی شهر

2 – تقسیم واحد ها مشارکت در ساخت چند مالک

در املاکی که چند مالک دارد نحوی تقسیم واحد ها کمی پیچیده می شود، ولی اصلا نگران نباشید یا راهی خواهیم یافت یا راهی خواهیم ساخت.

در املاک چند واحدی معمولا مالیکن طبق موقعیت و طبقه ای که در حال حاضر سکونت دارند در ساختمان نوساز هم به همین صورت واحد ها را تحویل می گیرند.

تقسیم پارکینگ و انباری در مشارکت در ساخت

به عنوان مثال اگر 12 مالک هستند و در سه طبقه چهار واحدی سکونت دارند، در ساختمان نوساز هم در طبقات یک تا 3 واحدها را به همان صورت تحویل می گیرند. جهت های واحد ها هم به همان صورت؛ تنها در این صورت می توان بدون مشکل تقسیم واحدها را انجام داد. 

حال مالکین بعد از عقد قرارداد می توانند با تعامل با سازنده و یا دیگر مالکین اقدام به جا به جایی واحد ها نمایند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم