سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

با املاک غیر قابل مشارکت چه کنیم

با املاک غیر قابل مشارکت چه کنیم

با املاک غیر قابل مشارکت چه کنیم ؟

کد مطلب : 96101401

در مطالب قبلی در رابطه با املاکی که قابلیت مشارکت در ساخت ندارند اشاره شده است ، که در بخش آموزش می توانید مطالعه نمایید . حال املاک غیر قابل مشارکت را به دوبخش تقسیم می نماییم .

الف –  املاکی که استحکام لازم را در برابر زلزله و دیگر عوامل طبیعی و غیر طبیعی ندارند . وحتی ممکن است به خودی خود در هم فرو بریزد که تنها راه برای این املاک تخریب و نوسازی می باشد ، که اگر قابلیت مشارکت در ساخت ندارد مالکین یا باید خود آن ملک را بسازند و یا اینکه ملک فوق را بفروش برسانند . 

ب – املاکی که در مقابل زلزله حداقل 7 ریشتر و عوامل طبیعی و غیر طبیعی ایمنی داشته باشد ، که می توان درباره این نوع از املاک چاره ای اندیشید . بازسازی تنها را باقی مانده برای املاک مذکور می باشد .

اولین بحثی که در رابطه با مورد دوم پیش می آید وجود آسانسور در ساختمان می باشد که یکی از معضلات ساختمان های چهار طبقه و حتی سه طبقه می باشد . بر اساس این موضوع به ترتیب اهمیت موارد بازسازی ساختمان ، مطلب را ادامه می دهیم .

بازدید نمایید : سایت املاک آی شهر

با املاک غیر قابل مشارکت چه کنیم ؟

1- حل مشکل آسانسور در ساختمان هایی که فاقد آسانسور هستند . آسانسور هیدرولیکی بهترین گزینه برای املاکی که فاقد آسانسور هستند .

مزایای آسانسورهای هیدرولیک:

از ضریب ایمنی بالایی برخوردارند.
چاه آسانسور می تواند بدون سقف باشد (از لحاظ معماری دارای اهمیت است.)
فضای کمتری را اشغال می کنند. (به دلیل حذف شدن قاب وزنه کابین بزرگتری قابل طراحی است)
از نیروی جاذبه ی زمین برای پایین آمدن آسانسور استفاده می شود ، در نتیجه مصرف انرژی نزدیک به صفر می شود و سرعت آسانسور در حین پایین آمدن افزایش می یابد.
می توان از شیشه در سه وجه کابین آسانسور(به دلیل حذف قاب وزنه تعادل) استفاده کرد.
قطع برق، آسانسور را از حرکت باز نمی دارد.

هزینه گرفتن برق ۳ فاز را ندارد

مطالعه نمایید : مشارکت در ساخت برای ساختمان های 8 واحدی

 

2- حل مشکل نقشه معماری آپارتمان ها ، بعضی از آپارتمان های قدیمی با اینکه ساختمان استحکام بالایی دارد ، اما نقشه معماری واحدها مناسب نمی باشد . در صورت امکان برای جا به جایی دیوارهای جدا کننده فضای داخلی آپارتمان ها ( در صورت عدم وجود ستون ها در بخش تغییر ) طبق نقشه جدید اقدام به تغییر در پلان ساختمان انجام می دهیم . البته با توجه به قوانین شهرداری ، که مشکل پایان کار نداشته باشد .

3- حل مشکل تاسیسات فرسوده ( آب ، فاضلاب و برق ، تلفن ، آنتن ، سیستم های اعلام و اطفاء حریق در صورت نیاز ، هواکش ها ، دود کش ها ، موتورخانه و…. ) بعد از تغییرات احتمالی در دیوارها نوبت به تاسیسات ساختمان می رسد . نوسازی تاسیسات ساختمان تاثیر مستقیم در مصرف انرژی و آب دارد .

4- عایق بندی و ایزولاسیون بعد از اجرای تاسیسات از قبیل ( سرویس های بهداشتی ، سرویس حمام ، آشپزخانه ، بالکن ، پاسیو ، پشت بام ، موتورخانه و بخش هایی از ساختمان که نیاز به آن دارد ) با عایق کاری مناسب اجرای کل بازسازی را تضمین می نمایید . به خاطر داشته باشید عایق کاری و ایزولاسیون مناسب می تواند تاثیر زیادی در کم کردن مصرف انرژی داشته باشد .

بازدید نمایید : سایت مدیریت ساختمان آی شهر

5- تغییر در پنجره ها و درب های ورودی ساختمان ، پنجره ها از حالت فلزی به حالت یو پی وی سی یا آلمینیومی دوجداره بصورت متحد الشکل در کل ساختمان می بایست تعویض گردد . درب ورودی آپارتمان ها نیز جهت زیبایی بیشتر مشاعات بهتر است بصورت یک شکل تعویض گردد و از نوع مرغوب ضد سرقت باشد . تغییر درب و پنجره ها تاثیر بسیاری در مصرف انرژی خواهد گذاشت .

6- بعد از تغییرات فوق به مراحل نازک کاری می رسیم ، که عبارت است از : تعویض کاسه توالت ، روشویی ، نصب و یا تعویض سرویس فرنگی ، کاشی و سرامیک ها ، تغییرات در سقف آپارتمان ها ، نغییر در پوشش دیوار ها و سقف مشاعات در صورت نیاز ، نرده های بالکن ها و راه پله ها در صورت نیاز ، نصب لوازم الکتریکی کم مصرف در مشاعات و داخل اپارتمان ها ، کف پوش های مشاعات و آپارتمان ها ، نمای ساختمان ، نقاشی ساختمان ، پوشش دیواره های نورگیر ، کف پوش پشت بام و لوازمی که نیاز به نصب دارند .

7- نصب لوازم تزئینی از قبیل شیرآلات ، لوستر ، کابینت ها ، چوب پرده ، قرنیز و لوازمی که جهت دکوراسیون و محوطه سازی آپارتمان و مشاعات ساختمان به کار می رود .

8- و در آخر فضای سبز ساختمان و گل کاری ساختمان که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد ، شما می توانید محل هایی برای کاشت گل در بالکن ها بصورت متحدالشکل در آپارتمان ها در نظر بگیرید و در پشت بام از روفگاردن استفاده نمایید ، سعی کنید اکسیژن مصرفی خود را در ساختمان از گیاهان دریافت نمایید و تا جایی که می توانید ساختمان را سر سبز کنید . البته موارد گل کاری را جوری اجرا نمایید که با سیستم هوشمند آبیاری قطره ای ، آبیاری نمایید تا در مصرف آب هم صرفه جویی شود .

خسته نباشید ! بعد از اتمام این عملیات شما در واقع یک مجتمع مسکونی نوساز دارید و مجموعه ساختمان شما با ساختمان های نوساز هیچ تفاوتی نخواهد داشت . در صورت نیاز مجموعه آی شهر می تواند جهت مدیریت این عملیات عمرانی به شما کمک کند و ناظر و مجری این طرح باشد .

با ما در تماس باشید .

موضوع : با املاک غیر قابل مشارکت چه کنیم ؟ 

  • سایت املاک آی شهر : ishahr.ir
  • سایت صنعت ساختمان آی شهر : ishahr.org
  • سایت مدریت ساختمان آی شهر : ishahr.net

 

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم