سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

مراحل شروع مشارکت در ساخت

مراحل شروع مشارکت در ساخت

شروع مشارکت در ساخت

پنج نکته کلی برای شروع مشارکت در ساخت املاک
الف – قصد واقعی مالکین جهت مشارکت در ساخت
ب – مشاوره با متخصصین ، مشاورهای مجرب
پ – جستجو جهت پیدا کردن سازنده مناسب
ت – شناخت یک دفتر املاک با اعتبار
ث – تنظیم قرارداد مشارکت کامل ، جامع و بدون کم و کاست
هر کدام از رکن های نام برده از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است که همه آنها جزو لاینفک شروع یک قرارداد مشارکت در ساخت املاک می باشد. توضیحات مختصری از پنج آیتم بالا در اختیار شما قرار می دهیم تا کمکی در تصمیم گیری شما نماییم 

مراحل شروع مشارکت

مراحل شروع مشارکت

مراحل شروع مشارکت

الف – قصد واقعی مالک یا مالکین جهت مشارکت در ساخت
در برخی موارد مالکین موضوع مشارکت در ساخت از ذهنشان می گذرد ، و بیشتر جنبه مادی آن را در نظر می گیرند و اگر نیاز مادی آنها برطرف شود خیلی زود از تصمیم خود منصرف می شوند. و به این روش یک تصمیم منطقی نمی توان گفت، همانطور که در مجموعه (دلایل مشارکت) از بخش مشارکت در ساخت ذکر شد ، می توان دلایلی قانع کننده در مورد مشارکت در ساخت بر شمرد . پس مالکین محترم املاک پس از در نظر گرفتن تمامی جوانب و توافق قطعی بین تمامی مالکین یک مجتمع می توانند به مرحله بعدی رجوع کنند.
نکته یک : بیشتر اختلافات ساکنین یک مجتمع آپارتمانی بر سر قدرالسهم و محاسبه آن نسبت به مرغوبیت واحدها می باشد، با داشتن اطلاعات کامل از ملک شما و بررسی همه جوانب می توانیم اختلافات شما مالکین محترم را بصورت کاملا علمی و منطقی حل نماییم تا به مرحله بعد صعود کنیم .
نکته دو : مالیکن محترم می بایست از جزئیات پیش پا افتاده در این مرحله چشم پوشی کنند تا به هدف خود (مشارکت در ساخت) نزدیکتر شوند. «مثل طبقات ، پارکینگ و انباری»
ب – مشاوره با متخصصین ، مشاورهای مجرب
شما برای انتخاب سازنده، معیارهای ساخت منطقه، مشاوره در رابطه با مصالح، پی گیری مراحل رو به جلوی مشارکت و بسیاری از موارد دیگر ، به یک مشاور یا مدیر برنامه نیاز دارید که سوابق قابل قبولی در راستای این مهم داشته باشد. از قبیل آشنایی با ساخت و ساز،موارد حقوقی املاک، آشنایی با مراحل اداری ساخت (شهرداری ها ، اداره ثبت اسناد و املاک، اداره مالیات و…..) و بسیاری از موارد دیگر که شرایط یک مدیر برنامه مجرب جهت مشارکت در ساخت املاک می باشد.
نکته یک : از افراد چاپلوس و حراف که اطلاعتی در موارد ذکر شده بالا ندارند و همیشه طبق نظر شما جلو می روند و با زبان چرب می خواهند شما را به یک مشارکت دعوت نمایند اجتناب نمایید.
پ – جستجو جهت پیدا کردن سازنده مناسب
بعد از گذراندن دو مرحله بالا می بایست به فکر یک سازنده مطمئن و متعهد باشیم . در رابطه با انتخاب یک سازنده معیاری های وجود دارد که در بخش «با چه کسی مشارکت کنیم» توضیحاتی در این رابطه داده شده، که یک مدیر برنامه خوب می تواند اطلاعات مفیدی در این قسمت به شما ارائه نماید.
نکته : مدیر برنامه می تواند گزینه های خوبی را در اختیار شما قرار دهد ولی در آخر شما هستید که تصمیم گیرنده اید ، پس با دقت فراوان این کار را انجام دهید.
ت – شناخت یک دفتر املاک با اعتبار
در طول انجام مشارکت تنها مرجعی که می تواند در مواقع ضروری به عنوان یک حکم، شاهد و میانجی بین سازندگان و مالکین وارد عمل شود دفتر مشاور املاک می باشد. در انتخاب یک دفتر مشاور املاک کوشا باشید تا بتوانید جایی مطمئن جهت به امانت گذاشتن مدارک، ضمانت های اجرایی و نسخه سوم قرارداد خود داشته باشید.
نکته یک : دفتر املاک می بایست دارای جواز کسب از اتحادیه مشاوران املاک باشد.
نکته دو : دفتر املاک می بایست توانایی منعقد کردن قرارداد مشارکت را داشته باشد.
نکته سه : نمونه عملکردهای قبلی دفتر را در مورد این ضمینه مورد ارزیابی قرار دهید.
نکته چهار : از مدیر برنامه خود بابت انتخاب مشاور املاک کمک بگیرید.
ث – تنظیم قرارداد مشارکت کامل ، جامع و بدون کم و کاست
آخرین مرحله برای شروع یک مشارکت در ساخت تنظیم قرارداد مشارکت محکم و با ضریب اطمینان بالاست و در این مرحله می بایست حتما با مشورت مدیر برنامه خود می بایست قرارداد را تنظیم نمایید و پس از آن با نظارت یک وکیل دادگستری قرارداد مشارکت فوق را مورد ارزیابی قرار دهید.
تنظیم قرارداد مشارکت بسیار گسترده است که در این مقال نمی گنجد.

مراحل شروع مشارکت

جهت معرفی سازنده ، عقد قرارداد مشارکت در ساخت و مشاوره با ما تماس بگیرید. ۰۹۱۲۲۱۷۰۸۲۳

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم