سلام ، به سایت مشارکت آی شهر خوش آمدید.

افزایش ریسک مشارکت درساخت

افزایش ریسک مشارکت درساخت

افزایش ریسک مشارکت درساخت

کد مطلب : 00062001

هر نوع حرکت اقتصادی با درصد ریسکی مواجه است. اما با تدبیر، دوراندیشی، مشاوره با متخصصین و مطالعه و بالا بردن اطلاعات در مورد هر کاری می توانید درصد ریسک را تا حد ممکن پایین بیاوربد.

برخی از عوامل ریسک مشارکت درساخت را بالا می برند، در واقع باید گفت خطر به سر انجام نرسیدن مشارکت در ساخت را بالا می برد!

عوامل بالا بردون ریسک مشارکت در ساخت

1 – درخواست مبلغ بلاعوض بالاتر از عرف منطقه باعث بالا رفتن ریسک مشارکت درساخت می شود. ساخت ابنیه برای سازنده یک کار اقتصادی به شمار می آید و اگر توجیه اقتصادی برای مشارکت درساخت وجود نداشته باشد، قاعدتا سازنده مشارکت در ساخت نخواهد کرد. بطور کلی ساخت یک ساختمان برای سازنده می بایست سالیانه بدون احتساب تورم بین 30 تا 35 درصد سود داشته باشد. 

یعنی جمع مبلغ بلاعوض پرداختی به مالکین به علاوه تمامی هزینه ساخت ابنیه، اعم از مجوزات از ادارات مختلف، پرداخت فیش های دولتی، خرید مصالح، اجرت کارگر و هزینه مدیریت پیمان تا کلید تحویل و تنظیم سند طی حدود 2 سال و نیم سودی زیر 30 درصد داشته باشد، ( بدون احتساب تورم ) یعنی یک جای کار می انگد.

بنابراین اسرار به دریافت مبلغ بلاعوض بیش از عرف منطقه ریسک مشارکت درساخت را بالا می برد. به دلیل اینکه سازنده اگر بخواهد به دنبال پیشرفت و تعادل در زندگی خود باشد با این حجم از سرمایه گذاری و دردسرها ساخت و ساز حتما باید جایی این خلع را پرکند در غیر این صورت ورشکستگی برای سازنده حتمی است. و هیچ شخصی در دنیا وجود ندارد که به خاطر آسایش و رفاه دیگران زندگی خود و خانواده خود را بخطر بیندازد.

محاسبه قدرالسهم در مشارکت درساخت

2 – مشارکت با سازنده های کم تجربه یکی دیگر از عوامل افزایش ریسک مشارکت درساخت می باشد. سازندگان کم تجربه به علت پرتی زیاد مصالح و عدم استفاده از اکیپ های پیمانکاری خبره، هزینه ساخت خود را بالا می برند و برای خود و هم برای مالکین مشکلاتی را ایجاد می کند.

در این موارد احتمال دارد که کار ساخت بنا سالها طول بکشد یا متوقف شود، البته در قراردادهای مشارکت درساخت پیش بینی این گونه موارد شده است اما به قول معروف سری که درد نمی کنه دستمال نمی بندند.

شرایط کلی مشارکت در ساخت

3 – مشارکت با سازنده هایی که پروژه های زیادی در دست دارند هم می تواند ریسک مشارکت درساخت را بالا می برد. در این گونه موارد سازنده به علت کثرت پروژه ها ممکن است پروسه ی ساخت ملک شما طولانی تر شود و به علت عدم حضور سازنده در کارگاه و یا وقت کم، کیفیت ساخت بصورت مطلوب در نیاید.

بهتر است با سازنده ای مشارکت کنید که به غیر از ملک شما بیش از یک پروژه نداشته باشد.

سایت مدیر ساختمان آی شهر : Ishahr.NET

سایت املاک آی شهر : ishahr.ir

سایت صنعت ساختمان آی شهر : Ishahr.org

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سوالی دارید؟ با ما صحبت کنید!
مکالمه را شروع کنید
سلام! برای چت در WhatsApp پرسنل پشتیبانی که میخواهید با او صحبت کنید را انتخاب کنید
ما معمولاً در چند دقیقه پاسخ می دهیم